Friday, March 27, 2009

KOBENG

Aku belajar A,B,C dengan kakak aku. Tempat aku belajar agak strategik. Atas pokok jambu air sambil makan buah jambu air. Setiap kali aku tersilap menghafal, sebiji buah jambu hinggap kat atas kepala aku. Sakit memanglah sakit! Itu yang buat aku malas nak belajar. Bila orang tanya apa cita-cita aku bila besar nanti, aku dengan selamba menjawab,”nak jaga kambing”. Tak payah nak belajar tingi-tinggi!

Di mata keluargaku, aku ni seorang yang kuat berangan, IQ pun kurang kalau nak dibandingkan dengan abang dan kakak aku. Tidak ada sesiapapun pernah meletak harapan yang tinggi terhadap aku didalam akademik mahupun kehidupanku.

Mungkin aku tak setanding mereka didalam akademik, mungkin aku tak sehebat yang lain menjawat jawatan tinggi dan berpendapatan 5 ke 10 angka sebulan. Tetapi aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Aku masih ada impian dan saban malam aku nantikan mimpi-mimpi indahku menjadi realiti.

Kwep!kwep!kwep! Betul kata cicak!!

No comments: