Monday, April 20, 2009

PITCHING LARI DIK!!!!


Hari Selasa lepas, aku masuk pertandingan nyanyi2 kat opis aku. Aku memang minat nyanyi. Dari kecik sampai ler sekarang asyik melalak jer. Sedap? Sampai ker hari ni tak pernah ler yang datang puji aku kata suara aku sedap. Perasan sendiri ada ler…anyway, yang aku nak citer kat sini bukan pasal aku, tapi pasal ada sorang awek kat opis aku yang juga masuk pertandingan ni. First waktu aku tau lagu yang bakal dibawa tu memang aku sudah tangkap respek sama dia. Dia nyanyi lagu “Penhujung Rindu” (Jamal Abdillah). Dalam hati aku,awek ni mesti mantap punya vocal sebab berani bawak lagu lelaki, Jamal pulak tu……so pada hari pertandingan,terserlah bakatnya yang selama ini sapa pun tak tau. Just nak bagi tau, hakim pada hari tu was Hattan (Biso Bonar).
Dengan penuh gemersiknya, dia mendendangkan lagu tu…..mak aiii!!! Ke laut temponya! Pitching hancuss…kelombong! Memang tak patut aku komen lebih2, tapi tidakkah kawan2 dia yang prihatin atau yang pernah dengar dia nyanyi sepatutnya menghalang dia dari memalukan diri dia di khalayak ramai??? Sampai hati depa!!! Anyway,aku kagum kat awek ni coz semangat dan keberanian yang ditunjukkan…wei…bukan senang nak nyanyi depan orang tau!!!
So..resultnya, awek tu tak dapat masuk final. Aku dan 11 peserta yang lain berjaya ke final dan seperti biasa, selepas jer keputusan diumumkan, mulalah dengar bunyi2 “pahat dan penukul”!!!biasa ler….adat dunia!!!

3 comments:

Ibunim said...

You family always have good voice..Deep vibrato. Turun dari arwah Pak Njang rasanya..Remembered he was a music teacher..Selalu kagum with him..Turun la kat sorang anak dia..you...All the best..:)

Abang Sejuk said...

Kak Hanim, bukan sorang...tapi semua...and the best of all is still the eldest...heheh

Dalam Dakapan Ibu said...

Masuk final, sapa yg menang? Cerita sikit.